2011年10月2日星期日

Coke Happiness Factory



Coca cola has issued an animated television commercial demonstrating the happiness of life behind the scenes in a Coke vending machine, called happiness factory. The Animation series for Coke Happiness Factory was developed at Psyop, New York.  This new animation transfers the fresh concept of Coca cola - "the coke side of life", taking viewers inside the fantastical world of Coke vending machine. Through this animated television commercial, Coca cola intends to produce a certain relation between Coke and the feeling of happiness. 


The design style of the animation is the same as its name, Coke Happiness Factory. It is full of happiness feeling, for example, the characters in the animation are featuring of happiness, the robots, the fluffies with red lip and snowmen. And finally, the bottle of Coke makes its way through a hero's parade and rolled it into the vending machine chute. Although the background is not colorful, just green, blue and white, the jubilant is invoked by characters and music.


The inside of Coke vending machine is comprised of three sections, firstly, the bottle is filled by a tube and fluffy creatures bounce to the filled bottle and kiss it with affection; secondly, the bottle is cooled by rapidly; lastly, the parade. The switch of camera is natural so that the three sections could be fluent and merited.


Above all, the Coca cola take advantage of the fantastical of inside the Coke vending machine to create the happiness feeling of Coke to promote the products. Music is fascinating and counting for the commercial.


"The iconic cola brand enjoyed a 3.6% boost in retail sales in 2008 and its best January sales this year, despite the increasingly gloomy economic news. Annual retail sales for Coca-Cola in the UK reached £514.5m by the end of 2008 - nearly a third of the overall cola sector, according to AC Nielsen data."(http://www.guardian.co.uk/media/2009/mar/13/coca-cola-happiness-factory)

没有评论:

发表评论